loading...
فجر 91
میثم سرحدی بازدید : 10 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

14 بهمن ماه سال 1357 هجری شمسی:


حضرت امام خمینی رهبر فقیه انقلاب اسلامی در مصاحبه مطبوعاتی در مدرسه علوی اعلام کردند شورای انقلاب و حکومت یقین خواهند کرد و حکومت موقت موظف خواد بود مقدمات رفراندم را آماده کند. همچنین پس از تدوین قانون اساسی این قوانین به آرای عمومی گذاشته می شود. حضرت امام دولت بختیار را غیر قانونی اعلام کردند و فرمودند:« کاری نکنید که مردم را به جهاد دعوت کنم » حضرت امام در گفتگویی اعلام کردند: تا زمانی که بختیار استعفا ندهد او را به حضور نخواهم پذیرفت . در این اوضاع ، بختیار سر سپرده بیگانه در کوچه ها و خیابانهای تهران اقدام به کشتار مردم انقلابی می کردند و در شهرستانها نیز به قلع و قمع مردم بی دفاع می پرداخت.

میثم سرحدی بازدید : 3 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

13بهمن ماه سال1357هجری شمسی:


سخنرانی مهم و سرنوشت سازحضرت امام خمینی(ره) رهبرفقید انقلاب اسلامی دربهشت زهرا واکنشهای مختلف رئیسان کشورهای منطقه و غرب را درپی داشت. کشورهایی که درمصالح ایران خود را ذینفع می‎دانستند سخنان امام را مخالف منافع خود خواندند و ورودیشان را به ایران سقوط حتمی نظام شاهنشاهی قلمداد کردند. سخنگوی وزارت امورخارجه اِمریکا، بیانات اما را ضد اِمریکایی خواند. همچنین دولت رژیم اشغالگرقدس ازبازگشت رهبرانقلاب اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد زیرا پس ازاین دولت انقلابی ایران را قدرتی درمقابل خودی دید. خبرگزاری تاس اعلام کرد که بازگشت حضرت امام مسیرمبارزه را درایران وارد مرحله سرنوشت سازی کرده است. نخست وزیرغیرقانونی ایران که خود را درمقابل رهبری امام و نفوذ ایشان درمیان مردم خلع سلاح شده می‎دید اظهارداشت که همچون گذشته مشتاق ملاقات با حضرت اما است زیرا درحال حاضرهمه چیز بسته به نظرایشان است. درهمین روزحضرت امام دربیانات مسبوطشان درجمع روحانیان فرمودند” جنایاتی که سلسله پهلوی درجامعه ما کرد شاید هیچ جنایتی بالاترازاین جنایت نبود که نیروهای فعال انسانی ما را ازبین بردند یا فعالیت آنها را خنثی کردند و برای مدتهای زیادی آنهایی که باید به این امت خدمت کنند مثل علمای اعلام و اشخاص روشنفکراینها را درزندان بردند...”.

میثم سرحدی بازدید : 10 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

16 بهمن ماه سال 1357 هجری شمسی:


حضرت امام خمینی(ره) رهبر فقیه انقلاب اسلامی با صادر کردن اعلامیهای از احساسات پاک مردم به مناسبت بازگشت ایشان به وطن تشکر کرد.در آخرین روزهای حیات رژیم طاغوت جمعی از نمایندگان مجلس شورای ملی که به دستور امام خمینی(ره)استعفا کرده بودند به حضور ایشان رسیدند.در این اوضاع بختیار نخست وزیر غیر قانونی رژیم که هنوز هم در صدد حفظ حکومت شاهنشاهی بود همچنان با سخنان بیهوده خود را در رأس دولت و قدرت اعلام می کرد. در همین روز مجلس شورای ملی در جلسه علنی خود لوایح مربوط به انحلال سازمان اطلاعات و امنیت کشور یا ساواک و محاکمه نخست وزیر، وزیران و مقامات عالیرتبه را تصویب کرد.

میثم سرحدی بازدید : 4 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

15 بهمن ماه سال 1357 هجری شمسی:
پس از تعیین اعضای شورای انقلاب حضرت امام خمینی(ره)رهبر فقیه انقلاب اسلامی رئیس دولت موقت را نیز برگزیدهند. حضرت امام در حکم خویش برنامه ها و وظایف دولت موقت را نیز برگزیدند. حضرت امام در حکم خویش برنامه ها و وظایف دولت موقت را معین کرده بودندو این دولت را موظف کردن همه پرسی درباره تغییر نظام سیاسی کشور و تشکیل مجلس مؤسسان برای تصویب قانون اساسی نظام جدید اقدام کند. همچنان کارکنان نخست وزیری به منظور پشتبانی از مبارزات خونین ملت مسلمان و در جهت همبستگی با این نهضت اعتصاب کردند. در چند پایگاه هوایی نیز قیام هایی برضد رژیم و به جانبداری از قیام مردم مسلمان صورت گرفت. که به بازداشت عده زیادی از افراد نیروی هوایی منجر شد. در تهران و شهر های دیگر کشور با وجود برقراری حکومت نظامی عده زیادی از مردم در خیابانها به تظاهرات پرداختندو در درگیرهایی که روی داد شماری از مردم مجروح شدند

میثم سرحدی بازدید : 5 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

 18بهمن ماه سال 1357هجری شمسی:


 درآخرین روزهای حیات رژیم پهلوی و درحساس ترین لحظات فروپاشی رژیم طاغوت دولت جهانخواراِمریکا به منظورحفظ جان عوامل جاسوس و توطئه گرخویش درایران دستورخروج همه آنان را صادرکرد. ژنرال هایزرکه روزقبل ایران را ترک کرده بود پس ازورود به واشنگتن به ملاقات کارتررفت و نتایج جاسوسیهایش را دراختیاراو گذاشت. همچنین درهمین روزصدها تن ازافسران و چند تن ازامرای ارتش که سالهای گذشته به علت مخالفت با شاه ازارتش اخراج شده بودند همبستگی خود را با امام امت و مردم انقلابی اعلام کردند و گروهی ازافسران مقیم بندرعباس نیزبافرستادن تلگرامهایی وفاداری خود را به حضرت امام خمینی(ره) ابرازکردند.

میثم سرحدی بازدید : 7 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

17بهمن ماه سال1357هجری شمسی:


درپی حکم حضرت امام خمینی(ره) مبنی برانتخاب ریاست دولت موقت، مردم تهران و دیگرشهرهای ایران با برگزارکردن راهپیمایی‎های با شکوه حمایت خود را ازرئیس دولت موقت اعلام کردند. دراین روزدراکثرشهرستانها ازجمله اصفهان مردم انقلابی و مسلمان با اجتماع درخیابانها فریاد سرنگونی دولت بختیاررا سردادند. ازنخستین ساعات بامداد 17بهمن کلیه راهها و خیابانهای منتهی به مجلس شورای ملی تحت نظارت نیروی انتظامی قرارگرفته مجلس محاصره نظامی شده بود. مردم درخیابانهای اطراف میدان بهارستان تظاهرات کردند و شعارسرنگونی حکومت پهلوی و دولت بختیاررا سردادند. ازدیگررویدادهای مهم این روزخروج ژنرال هایزراز ایران بود. هایزرآخرین فرستاده کارتررئیس جمهوروقت اِمریکا به ایران یکماه بعد ازتوقف درتهران ایران را ترک کرد تا نتایج آخرین جاسوسی‎های خود را دراختیارکارترقراردهد

میثم سرحدی بازدید : 7 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

 21 بهمن ماه سال 1357 هجری شمسی:


میلیونها تن از مردم مسلمان و انقلابی کشورمان برای تأیید حکم حضرت امام خمینی رهبر فقیه انقلاب اسلامی در انتخاب اولین دولت نظام جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی باشکوهی شرکت کردند. در همین حال هزاران تن از کارکنان نیروی هوایی به مردم پیوستند و دولت غیر قانونی بختیار را از بیم نابودی اعلام کرد. « امروز حکومت نظامی از ساعت 16:30 بعد از ظهر تا پنج بامداد برقرار خواهد بود.» حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی با صادرکردن اعلامیه ای از مردم خواستند که در خیابانها بمانند و به حکومت نظامی اعتنایی نکنند. ایشان حکومت نظامی را خدعه و خلاف شرع دانستند . در همین روز لشکر گارد شاهنشاهی به پادگان نیروی هوایی حمله کرد و در پی آن مردم مسلمان و انقلابی از سراسر ایران به یاری انقلابیون داخل پادگان شتافتند. بدین ترتیب جنگ مسلحانه در تهران آغاز شد و مردم ضربه نهایی را بر پیکر پوسیده نظام شاهنشاهی وارد آوردند وبه 2500 سال حکومت جابرانه سلطنتی پایان دادند.

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
دهه فجر بر فجر آفرینان و تمامی ملت غیور ایران مبارک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 301
  • بازدید کلی : 487
  • کدهای اختصاصی

    IP Code

    Goup Code